Nog steeds zijn veel websites niet responsive (mobiel vriendelijk). Dat betekend dat zij niet geschikt zijn voor mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Een bezoeker die zo'n website bekijkt beleeft dat als niet prettig en zal snel een andere website kiezen.
Tegenwoordig zijn er enorm veel verschillende schermen op de markt en er komen er maandelijks bij. Op die schermen spenderen we gemiddeld al snel enkele uren per dag. De manier waarop bezoekers een website gebruiken is de laatste jaren sterk aan het veranderen. De gebruikers van nu zijn snel en willen in oogopslag zien waar de website over gaat en een positieve beleving hebben. Krijgen ze die niet dan zoeken zij direct een website op die dat wel geeft. Zij gaan dus naar de concurrent.
Het ontbreken van een goede mobiele ervaring kan dus een onderneming schaden. Dat blijkt ook uit een grondig onderzoek van Google vorig jaar. Daaruit komt o.a. naar voren dat bij meer dan de helft van de tegenwoordige bezoekers de kans afneemt dat zij met een bedrijf contact opnemen na een slechte mobiele ervaring.
Een website die geschikt is voor mobiel gebruik moet kunnen voldoen aan deze punten:
U kunt hier controleren of uw website mobiel vriendelijk is.
Sinds het voorjaar van 2015 geeft Google websites die goed leesbaar en gebruiksvriendelijk zijn een hogere ranking in de mobiele zoekresultaten. Het is overduidelijk dat een serieus bedrijf met een serieuze website niet zonder responsive design kan. Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de web ontwerper streeft naar een optimale web ervaring voor een breed scala aan apparaten.
De Webteur maakt standaard al zijn websites responsive en daardoor zijn deze klaar voor de toekomst en beter vindbaar in Google.
Neem dan contact op voor een vrijblijvend advies en offerte.
Bouwmeestershoeve 302
7326 RR Apeldoorn